Intrebari frecvente referitoare la avertizarea de schimbare prematura a uleiului de motor din cauza diluarii, la motoarele Diesel Euro 6 cu filtru de particule

    INTREBARI GENERALE

    DESCHIDETI
    INCHIDETI
    • Este adevarat ca dispozitiile si reglementarile legale impun instalarea de filtre de particule?

      Da. Sistemele precum filtrul de particule (DPF Diesel Particulate Filter) sunt concepute pentru a permite respectarea limitelor de emisii poluate ale UE. In afara de economie si industrie, traficul rutier este unul dintre principalii producatori de particule fine. Poluarea cu particule fine este extrem de mare in zonele metropolitane. Calatoriile pe distante scurte sunt un factor major care contribuie la emisile de particule fine.

    • De ce este necesara schimbarea uleiului in afara intervalului de service?

      Un continut crescut de motorina in ulei, cauzat de regenerarea activa a filtrului de particule reduce capacitatea de lubrifiere a uleiului de motor. Ca rezultat al acestui fenomen uleiul trebuie inlocuit.

    • Cum sunt determinate necesarul de ulei si intervalele schimbului de ulei?

      Unitatatea de control a motorului (ECU) calculeaza continutul de motorina in ulei. Calculul se face tinand cont de diferiti parametri de functionare, cum ar fi timpul de functionare, cantitatea de carburant injectat sau cantitatea suplimenatare de motorina injectata pentru regenerarea DPF. De indata ce se atinge sau se depaseste o valoare definita, se afiseaza un Mesaj de Service (“Service Required”) pe instrumentele de bord.

    • Cum ajunge carburantul in ulei?

      Din motive de proiectare, in timpul functionarii oricarui motor cu ardere interna, uleiul de motor este contaminat cu mici cantitati de carburant si de reziduuri ca urmare a procesului de ardere. Rezultatul este innegrirea uleiului de motor in timp si diminuarea capacitatii de lubrifiere in timpul functionarii. Prin urmare, este necesara o schimbare periodica a uleiului de motor.

    • La masina mea anterioara nu a fost necesara nicio schimbare prematura de ulei in afara intervalelor de service normale. Ce s-a schimbat?

      Motivul este nevoia de conformitate cu standardul legal foarte strict legat de emisiile poluante si modificarile tehnice implementate. Probabil masina dvs. anterioara indeplinea standardul euro5 (EU5), euro4 (EU4) sau mai vechi, in timp ce noul dvs. autovehicul indeplineste standardul euro 6 (EU6).

    • Care este intervalul estimat de schimbare a uleiului fata de intervalul de service normal?

      Nu putem preciza cu exactitate periodicitatea intervalelor de schimbare a uleiului, deoarece aceasta depinde de stilul de condus si de cum se utilizeaza vehiculul.
      De obicei, schimbarea uleiului include si schimbarea filtrului de ulei. In afara de schimbul de ulei si filtru de ulei, toate celelalte repere din cadrul reviziei sunt supuse intervalelor de timp si kilometri specificate in manualul proprietarului.

    • Este adevarat ca stilul meu de condus influenteaza schimbarea prematura a uleiului?

      Posibila necesitate a schimbarii premature a uleiului de motor este influentata atat de felul in care este utilizat autovehiculul (timp de deplasare, comportament de condus, distanta parcursa) cat si de factori externi. Motivul este necesitatea regenerarii active a filtrului de particule.
      Context: Emisile de funingine sunt mai mari cand motorul este rece, acestea incepand sa scada cand fitrul de particule DPF atinge o temperatura de functionare de minim 250°C. In timpul calatoriilor scurte, cel mai probabil aceasta temperatura necesara nu poate fi atinsa si in consecinta regenerarea pasiva nu poate avea loc.

    • Cum infuenteaza calatoriile scurte sau lungi schimbarea prematura a uleiului?

      In timpul scurtelor deplasari urbane, filtrul de particule trebuie sa absoarba o cantitate relativ mare de particule de funingine intr-un timp foarte scurt. Deoarece in acest regim de functionare deseori temperatura de functionare de minim 250°C nu poate fi atinsa, este necesara o regenerare activa pentru a reduce depunerile de funingine. Astfel, intervale mai dese pentru schimbarea uleiului pot fi rezultatul deplasarilor scurte in oras.
      In timpul deplasarilor lungi cu un stil de condus consistent, asociat cu temperaturi de functionare ridicate, regenerarea pasiva a DPF are loc cu succes, conducand la intervale mai lungi ale de schimbului ulei.

    • In general conduc pe distante scurte. Ce trebuie sa fac?

      In functie de kilometri si stilul de condus, la alegerea motorului trebuie sa luati in considerare si variante alternative cum ar fi (benzina, electric, hybrid) care pot fi mai potrivite nevoilor dvs. Consultantul de vanzari / service va va consilia cu placere.

    CONSIDERENTE TEHNICE

    DESCHIDETI
    INCHIDETI
    • De ce este necesara o regenerare a filtrului de particule DPF?

      In afara de catalizatorul SCR (SCR – Selective Catalyst Reduction / Catalizare cu Reducere Selectiva), vehiculele Diesel sunt echipate cu un filtru de particulele DPF care acumuleaza funinginea. Datorita faptului ca volumul de incarcare este limitat, filtrul se poate infunda cand ajunge la volumul maxim. Ca rezultat evacuarea gazelor de esapament nu mai este posibila, putandu-se ajunge la imobilizarea vehiculului.

    • Cum se curata filtrul de particule DPF?

      Pentru curatarea particulelor acumulate in DPF, funinginea acumulata trebuie arsa. Acest lucru se intampla in timpul regenerarilor pasive sau active. In timpul regenerarii, temperatura in interiorul filtrului de particule trebuie sa fie de minim 250°C, pentru a putea arde funinginea si a executa regenerarea filtrului.

    • Ce este o regenerare pasiva?

      In cazul in care vehiculul este condus pe distante lungi, la turatii suficient de ridicate ale motorului, cu temperatura din filtru mai mare de 250°C, particulele de funigine sunt arse in timpul functionarii normale. Acest proces se numeste regenerare pasiva.

    • Ce este o regenerare activa?

      In functie de stilul de condus si conditiile de utilizare, temperatura necesara pentru regenerarea DPF nu este atinsa sau nu este suficient mentinuta. In timp, se acumuleaza din ce in ce mai multa funingine care duce atingerea volumului maxim de saturatie a DPF. Pentru a preveni infundarea filtrului, o regenerare activa este automat initiata. Scopul este de a creste temperatura in interiorul filtrului de particule la peste 250°C, astfel incat particulele de funingine acumulate sa fie arse. Acest lucru se realizeaza prin injectarea suplimentara a motorinei si prin arderea acesteia.